În primele nouă luni, vânzările Autoliv România au ajuns la 340,6 milioane de euro, în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului trecut. Ionel Fierbinţeanu, managerul subsidiarei române a producătorului suedez de accesorii şi componente auto, este foarte mulţumit de activitatea fabricilor din România, mai ales că la finele lui septembrie numărul angajaţilor a ajuns la 3.348 de persoane, cu aproape 400 mai mulţi decât în perioada similară a anului trecut. Practic, spune Fierbinţeanu, România a ajuns ţara cu cei mai mulţi angajaţi Autoliv, depăşind Franţa, din acest punct de vedere.
„Eu estimez că vom încheia anul cu un număr de 3.500 de angajaţi, dar deocamdată suntem foarte atenţi cu angajările, deoarece perioada de iarnă nu este una forte pe piaţa auto”, a explicat managerul companiei. De altfel, Fierbinţeanu spune că tendinţa de creştere a vânzărilor se va păstra până la finele anului, iar pentru anul viitor se întrevede o uşoară creştere. „Creşterile sunt mai mari în volum, dar sunt foarte bune şi ca business”, a spus acesta.
În plus, în vara acestui an, conducerea subsidiarei din România a concernului suedez a primit un vot de încredere după ce o şedinţă a boardului de directori al Autoliv s-a desfăşurat la Braşov. Anul trecut Autoliv România şi-a majorat afacerile cu 40%, în condiţiile în care 2009 a fost chiar un an bun pentru companie, obţinând un profit de cinci ori mai mare, de 35 de milioane de euro.
Compania este prezentă pe piaţa din România din 1997. Autoliv România deţine cinci fabrici producătoare de centuri de siguranţă, chingă pentru centuri de siguranţă, airbaguri şi generatoare cu gaz pentru airbaguri în localităţile Braşov, Prejmer, Timişoara şi Lugoj.
În primele nouă luni, vânzările Autoliv România au ajuns la 340,6 milioane de euro, în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului trecut. Ionel Fier