Două curse ale companiei Carpatair care trebuiau să decoleze de pe aeroportul din Cluj Napoca sâmbătă, respectiv luni de dimineaţă au avut întârzieri după ce comandanţii aeronavelor au refuzat procedura de degivrare care presupune înlăturarea oricărui strat de zăpadă şi gheaţă de pe fuzelajul aaeronavei.
Oficialii aeroportului din Cluj au explicat pentru romanialibera.ro că procedura de degivrare este una obligatorie în anumite condiţii meteo, şi în cazul ambelor zboruri ale Carpatair procedura trebuia efectuată.
„Prin faptul că nu li s-a dat (aeronavelor - n.red.) permisiunea pentru decolare s-a evitat o tragedie şi s-a salvat viaţa a 41 de pasageri", explică David Ciceo, directorul aeroportului din Cluj Napoca.
În acelaşi timp, într-un comunicat de presă remis redacţiei romanialibera.ro, oficialii companiei Carpatair îl acuză pe Ciceo de hărţuire, după ce operatorul aerian a depus o plângere la Comisia Europeană. În această plângere, Carpatair acuză conducerea aeroportului clujean că a oferit anumite facilităţi companiei Wizzair, operatorul din urmă economisind din 2007 până astăzi aproximativ 20 de milioane de euro.
Oficialii aeroportului spun că nu se pune vorba de hărţuire şi că autorităţile aeroportuare trebuie să se asigure că aeronavele decolează în cele mai bune condiţii.
„În 1997 o aeronavă a companiei Banatair (un Antonov AN-24 - n.red.) a decolat din Verona după ce pilotul a refuzat degivrarea aeronavei. Avionul s-a prăbuşit datorită greutăţii prea mari şi a gheţii acumulate pe aripi", explică Ciceo. Aciidentul a dus la moartea tuturor persoanelor de la bord - 45 de pasageri şi 4 membrii ai echipajului.
„Aducerea unor comparatii total inacceptabile, gen Verona 1997, nu au nimic de-a face cu preocupările reale de siguranţă a zborului. Aceste acţiuni sunt vădit premeditate şi au ca scop doar denigrarea Carpatair", se arat