Așteptarea a luat sfârșit! BMW l-a prezentat astăzi la München pe noul Seria 3.
Așa cum era de așteptat, berlina bavareză este mai spațioasă și mai verde decât generația precedentă. Sedanul premium de clasă medie împrumută un pic din limbajul de design regăsit pe Seria 1, partea frontală a acestuia fiind dominată de blocurile optice ascuțite care au adoptat tehnologia LED pentru iluminarea diurnă, în timp ce capota prezintă două nervuri proeminente.
De asemenea, posteriorul noii Serii 3 se aseamănă cu un alt model BMW, anume fratele mai mare Seria 5. Totuși, cea mai mare reușită stilistică întreprinsă de designerii BMW în cazul celei de-a șasea generații a berlinei nemțești este profilul de mare efect vizual, musculos, dar în același timp fluid.
La interior, pasagerii au acum cu 8mm mai mult spațiu pentru cap, iar ocupanții locurilor din spate câștigă 15mm în plus la nivelul genunchilor. Cu toate că a crescut în lungime cu 93mm, măsurând acum 4,62 metri, sedanul de clasă medie și-a redus masa totală cu aproximativ 40 de kilograme în comparație cu modelul produs în prezent. De asemenea, și portbagajul a câștigat în dimensiuni, oferind acum nu mai puțin de 480 de litri.
Deocamdată, bavarezii au anunțat că noul Seria 3 va fi disponibil cu patru propulsoare dotate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, fiecare dintre acestea respectând standarele Euro5. Două dintre motoarele amintite anterior sunt diesel, iar celelalte două sunt pe benzină, dintre care unul cu șase cilindri normal aspirat și celălalt cu patru.
Toate motorizările anunțate deocamdată vin cu sistemul start-stop și o transmisie manuală cu șase rapoarte în dotarea standard, iar opțional se poate opta pentru o cutie de viteze automată cu opt trepte.Totuși, cele mai impresionante lucruri la capitolul motorizări sunt consumul de 4,1 litri/100km