Romanii isi schimba relativ rapid preferintele, fiind mai flexibili in alegerea software-urilor pe care le folosesc insa totodata mai putin loiali unui produs. “Cand apare ceva mai bun pe piata, romanii tind sa renunte la ce foloseau anterior, pentru noul produs”, considera , Windows Business Group Lead la Microsoft.
El explica astfel o rata de adoptie pe care o considera buna pentru cel mai nou browser Microsoft, Internet Explorer 9.
El a fost adoptat de la lansarea din primavara de peste 6% din romani si de peste 12% dintre utilizatorii autohtoni de Windows 7. Pe plan globa, IE 9 acoperea 20,4% din piata in luna august.
Windows 7 are in Romania o cota de piata de circa 35%, sub media mondiala de 39%, conform datelor StatCounter. Windows XP scade constant si in Romania, urmand trendurile internationale, si in prezent acopera 57% din piata, conform aceleiasi surse.
Internet Explorer 6 a scazut puternic in ultimii ani, ajungand in Romania la o cota de circa 2%, in timp ce Internet Explorer 8 are o acoperire de circa 18-19%.
“Utilizatorii romani incep sa vada eficienta si siguranta IE9, ne asteptam ca rata de adoptie sa creasca constant, sustinuta de campaniile noastre pe retele sociale si cu bloggeri, precum si prezenta la evenimente”, considera Galos, intr-un scurt interviu cu Wall-Street.ro.
1. Consideri ca IE va reusi sa castige teren in Romania? Da, deja folosesc IE si sunt multumit(a). Doar daca o sa scoata un browser (si) mai bun. Nu, nu o sa renunt la browser-ul meu preferat. Sunt dispus(a) sa testez si IE9, sa vad cum este.
Pe ce mizeaza Microsoft in lupta cu Mozilla Firefox sau Google Chrome? In primul rand pe viteza mai mare a IE9 precum si pe securitatea sporita, subliniaza Tudor Galos.
Intrebat ce browser ar alege daca nu ar exista Internet Explorer, oficialul companiei a raspuns voalat. “In lum