București, 17 octombrie 2011 - Pe parcursul lunii octombrie, World Vision România, alături de Pizza Hut și KFC, derulează campania ''Donează 1 leu, clădește viitorul meu''. Campania, aflată la a patra ediție, are ca principal obiectiv strângerea de fonduri pentru a asigura accesul la educație pentru cât mai mulți copii defavorizați din mediul rural. Pe tot parcursul lunii, cei care doresc să contribuie la această cauză, pot dona minim 1 leu în toate restaurantele KFC și Pizza Hut, fără ca donaţia lor să fie condiţionată de achiziţionarea unui produs. "În România, unul din doi copii din mediul rural nu îşi poate continua studiile liceale, din cauza sărăciei. Acest lucru le afectează dezvoltarea și șansele de realizare profesională în viitor", a declarat Adela Fundulea, Marketing Manager World Vision România". Datele statistice disponibile în 2008 indicau că România se situa pe ultimul loc în Europa, în privinţa participării la o formă de educație a tinerilor cu vârste între 15-24 de ani. Astfel, în 2007, numai 24,54% dintre elevii din mediul rural au urmat cursuri liceale, cea mai mare rată a abandonului școlar înregistrându-se la nivelul claselor a IX-a și a X-a. Printre principalele cauze ale abandonului școlar se numără: situația financiară precară a familiei, lipsa de susținere din partea acesteia, cât și dificultățile copiilor de a se adapta mediului liceal/ urban. În 2009, aproape 25% dintre elevii din mediul rural nu au mers la gimnaziu, în timp ce doar 45,2% dintre elevii din mediul rural participau la învățământul liceal, rata de participare fiind cu 32% mai mică decât a celor din mediul urban (Raportul asupra stării sistemului național de învățământ, 2009). Statisticile plasează România pe ultimele locuri în Europa, în privinţa participării la o formă de educație a tinerilor cu vârste între 15-24 de ani. Campania ''Donează 1 leu, clădește viitorul meu'' este