Conducerea Aeroportului International Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), dupa ce pilotii companiei Carpatair au incercat, sambata si luni, sa decoleze cu avioanele fara sa efectueze operatiunea de degivrare, respectiv curatarea ghetii depuse pe fuzelaj si aripi, relateaza Mediafax. Conducerea Carpatair neaga acuzatiile si anunta ca va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de "declaratii defaimatoare".
Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, luni, ca pilotii companiei au pus vietile pasagerilor in pericol.
"Aeroportul International Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautica Romana, dupa ce pilotii companiei Carpatair au incercat, sambata si luni, sa decoleze cu avioanele fara sa efectueze operatiunea de degivrare, adica de curatare a ghetii de pe fuzelaj si aripi. Sambata, pilotul a incercat sa indeparteze gheata cu o matura, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol pana a iesit soarele si a topit gheata. Luni, cursa spre Timisoara trebuia sa decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza pilotilor care au refuzat sa degivreze aparatul si l-au tinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun in pericol vietile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curatat de gheata. Pasagerii pot depune reclamatii la Protectia Consumatorilor", a spus Ciceo.
Potrivit acestuia, operatiunea de degivrare cu un lichid special costa in jur de 700 - 800 de euro, dar cei de la Carpatair au refuzat sa plateasca banii.
David Ciceo a precizat ca decolarea unui avion care nu este degivrat poate duce la tragedii aeriene.
"La Verona, in 1997, a fost o tragedie, dupa ce o cursa Banat Air s-a prabusit si 50 de oameni au murit dupa ce pilotul a refuzat sa faca degivrarea si avi