Modelul american merge o vreme fără emisii poluante apoi, graţie autonomiei suplimentare oferite de un motor termic, te scuteşte de grija reîncărcării bateriilor la un drum mai lung.
1 /.
Chevrolet Volt este, ca şi Opel Ampera, celălalt model dezvoltat de General Motors pe aceeaşi platformă tehnică, un autoturism electric cu autonomie suplimentară oferită de un motor termic.
Pentru simplul fapt că roţile sunt puse în mişcare prin intermediul unităţii electrice, chiar şi atunci când "benzinarul" de 1.4 litri arde carburant (după descărcarea setului de acumulatori), Chevrolet, insistă, precum Opel, ca maşina să fie considerată electrică. Potrivit definiţiei acceptate de GM, un autoturism hibrid este acela care mizează în primul rând pe un motor termic sprijinit de unitatea electrică ataşată.
Dincolo de disputa semantică cu tentă avocăţească - este Volt un model electric sau unul hibrid? - există maşina pe care am testat-o, în premieră, zilele trecute, când Chevrolet şi-a aniversat centenarul.
Modelul american merge o vreme fără amprentă poluantă (exact ca o "electrică" veritabilă) apoi, graţie autonomiei suplimentare oferite de motorul termic, îl scuteşte pe şoferul plecat la drum lung, de grija reîncărcării bateriilor - cu "neajunsul" emisiilor de dioxid de carbon inerente.
Una peste alta, Chevrolet Volt consumă şi poluează mai puţin decât un hibrid obişnuit şi poate ajunge mai departe decât un automobil "clasic" cu zero emisii poluante.
Principiul de funcţionare
Chevrolet Volt se poate deplasa exclusiv în regim nepoluant, dar şi ca un hibrid – unul diferit, din punct de vedere tehnic, de marea masă a vehiculelor de acest soi. Pentru primii 40-80 de kilometri – distanţa variază, în funcţie de stilul de condus şi de condiţiile de trafic – autoturismul utilizează exclusiv resurse