Volkswagen si Bayerische Motoren Werke (BMW) se situeaza cel mai bine in topul vanzarilor de masini, dupa ce noile modele lansata de acstia au crescut cererea iar piata germana a producatorilor de masini a crescut.
Numarul de inregistrari a crescut cu 1,1 %, anul acesta, de la 1,26 milioane, anul trecut, la 1,27 milioane, noteaza Bloomberg.
Germania a fost singura piata de masini din cele mai importante cinci tari europene care a crescut, luna trecuta, cu 8,1%. Volkswagen, compania cu sediul in Wolfsburg, a introdus o nou model de Passat si a reabilitat modelul Audi A6 Sedan anul acesta.
Compania BMV, cu sediul in Munchen, a propus un design nou pentru seria 5, iar exporturile pentru modelele X3, reajustate, s-au triplat luna trecuta.
"Cu siguranta, noile modele au jucat un rol important", a declarat Frank Biller, analist bancar, care recomanda achizitionarea de VW, BMW si Daimler AG.
Cresterea in Germania a fost influentata si de faptul ca in 2010 vanzarile au fost scazute, comparativ cu anul 2009 cand nemtii au profitat si ei de un program asemanator "Rablei" noastre.
Totusi, daca zona euro cade din nou in recesiune, e foarte posibil ca piata sa scada din nou.
Astfel, Peugeot, al doilea producator de masini din zona dupa Volkswagen se confrunta cu scaderi de vanzari de 13%. Daimler, a carei divizie de masini de lux, Mercedes-Benz, este a treia din lume, a suferit o scadere de 7,4% in Europa, brandul Smart inregistrant o cadere de 23%.
Nici in Italia lucrurile nu stau foarte roz. In regiunea Torino, inregistrarile pentru masini Fiat au scazut cu 7,8%.
General Motors, care in Europa e prezent prin Opel si Vauxhall a inregistrat un declin de 6,3% in vanzari, in timp ce Ford are cu 0,3% mai putine inregistrari.
Potrivit estimarilor, desi initial, pent