Miscarea "Occupy Wall Street", care de peste o luna ataca in continuu bancile si alte corporatii, a devenit, ea insasi, un manager al banilor.
Miscarea a strans pana acum 435.000 de dolari, dintre care 85.000 au fost colectati personal in parcul din Manhattan, devenit epicentrul protestelor "anti-lacomie" la nivel global, noteaza editia on-line a Wall Street Journal.
"Nu ne asteptam la un asemenea sprijin", a declarat Darrell Prince, un activist care-si foloseste backroundul din lumea afacerilor pentru a tine evidenta zilnica a donatiilor.
Sa-ti dai seama ce sa faci cu acesti bani, cred ziaristii de la Wall Street Journal, s-ar putea sa fie cea mai mare provocare pentru o miscare dedicata construirii consensului intre activisti, activisti care par sa fie uniti mai mult de manie, decat de strategie.
Protestatarii cheltuiesc zilnic pe mancare in jur de 1.500 de dolari si au achitat nota de plata, in valoare de 2.000 de dolari, la spalatorie, pentru saci de dormit, jachete si pulovere. Au mai fost cheltuiti 20.000 de dolari pe laptop-uri si camere foto/video, precum si alte costuri asociate streaming-ului protestelor pe internet.
Dar nu au numai bani, din donatii. Au primit o gramada de bunuri, de la paturi, la conserve si ochelari de inot pentru a se proteja impotriva spray-urilor paralizante cu piper.
Desi suma primita este modesta in comparatie cu profiturile multor corporatii blamate de protestatari, aceasta suma creste. In fiecare zi, aproximativ 8.000 de dolari sunt plasati numai in cutiile special amenajate in Parcul Zucotti, iar mai multi bani vin din online.
Grupul amorf de protestatari nu stie inca ce sa faca cu mare parte din bani. Pentru moment, 100 de dolari sunt retribuiti, zilnic, nucleului care tine protestul in viata-de la sanitatie, la servicii medicale pana la finante