Numarul reclamatiilor inregistrate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) in primele noua luni ale anului a scazut cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, informeaza un comunicat de presa al institutiei. Cele mai multe reclamatii, aproximativ 95%, vizeaza asigurarea de Raspundere Civila Auto (RCA).
"Desi reclamatiile au scazut cu aproape 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, totusi aspectele sesizate, in special in ceea ce priveste asigurarea RCA, raman o problema pe care ne-am propus sa o rezolvam inclusiv prin intensificarea verificarilor privind modul de instrumentare si plata a dosarelor de dauna de catre societati", a declarat Constantin Buzoianu, presedintele CSA.
Potrivit datelor remise de CSA, numarul reclamatiilor a scazut cu 15% fata de aceesi perioada a anului trecut. Astfel, cele mai multe reclamatii inregistrate, aproximativ 4.700, au fost aferente asigurarilor generale, reprezentand 95,93% din total. Dintre acestea, aproximativ 3.600 de reclamatii privesc asigurarile obligatorii RCA. De asemenea, 4,07% din total se refera la asigurarile de viata.
"In pofida numarului ridicat, reclamatiile pe RCA reprezinta doar 0,08% din totalul contractele incheiate, respectiv 1,4% din dosarele de dauna deschise", se arata, pe de alta parte, in comunicatul de presa.
Printre societatile de asigurare care au inregistrat un numar mai mare de reclamatii se numara EUROINS, CARPATICA si ASTRA, asiguratori care, conform CSA, detin impreuna o cota de 36,9% din totalul pietei RCA. Potrivit presedintelui CSA, in primele noua luni ale acestui an, cei trei asiguratori au platit despagubiri de aproximativ 450 milioane lei pentru un numar total de peste 110.000 dosare.
"Sesizarile primite de CSA au reprezentat circa 2% din daunele achitate de cele trei companii", a mai precizat presedin