Ministerul Educaţiei propune o nouă metodă de pedepsire a elevilor care nu înţeleg de vorba bună. Conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar, postat pe site-ul ministerului, elevii neascultători, care au fost atenţionaţi verbal fără succes, vor fi trimişi timp de o oră într-o sală specială. "Sanctiunea se aplică de diriginte/profesorul pentru învăţământul primar. Sancţiunea este însoţită de obligaţia de a desfăşura activitate suplimentară sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învăţământ, stabilită pentru desfăşurarea acestor tipuri de activităţi şi denumită sala de reflecţie”, se arată în regulament.
Împotriva acestei măsuri s-au pronunţat chiar colegi de partid ai actualului ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu. Astfel, Mihaela Popa, senatoare PDL, spune că măsura e excesivă din mai multe motive: "Până la ce punct copilul e energic şi de la ce punct e indisciplinat? Spun nu sălilor de reflecţie pentru că nu ştim cauzele care duc la un astfel de comportament. Sunt copii care au probleme în familie, ai căror părinţi sunt divorţaţi sau plecaţi din ţară. Nu pentru că elevii au nevoie de comunicare, de iubire şi de încurajare, nu de izolare”, a precizat Popa.
Psihologul Gabriela Romaneţ spune că această metodă de pedepsire este des întâlnită în Statele Unite, de exemplu, iar justificarea preferinţei pentru acest tip de sancţiune ar fi faptul că ea reprezintă o "pedeapsă activă”. "Spre deosebire de statul la colţ, de pildă. Scăderea notei la purtare e o măsură excesivă şi cu consecinţe pe viitor. Dacă e să alegi între metodele de pedeapsă, e de preferat să fie una care nu leagă o piatră de moară de gâtul copilului”. Psihologul adaugă că în unele şcoli de la noi se practică deja ceva asemănător, în pauze copiii indisciplinaţi fiind ţin