Accidentul în care a fost implicat Şerban Huidu, în urmă cu o săptămână, a fost un eveniment cu o largă mediatizare şi a generat dezbateri ample, relevă un studiu al IRES, care consemnează că 70 la sută dintre repondenţi susţin că televiziunile au procedat rău prin masiva mediatizare.
Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) a realizat un studiu privind mediatizarea şi percepţia publică în cazul accidentului în care a fost implicat realizatorul TV Şerban Huidu, duminică, 16 octombrie, pe DN 1, în judeţul Braşov.
Evenimentul a avut o largă mediatizare şi a generat dezbateri ample în media şi online.
Mediatizarea de care a beneficiat accidentul, a generat o notorietate foarte ridicată a acestuia de 99% dintre participanţii la cercetarea realizată de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie declarând că au auzit de accident.
De altfel, şi notorietatea lui Şerban Huidu este foarte ridicată, 94% dintre români au auzit de omul de televiziune. Huidu este mai puţin cunoscut doar de către persoanele de peste 65 de ani, de maghiari şi de respondenţii cu un nivel mai scăzut de educaţie. 80% dintre participanţii la studiu au urmărit la televizor dezbateri legate de accidentul în care a fost implicat Şerban Huidu.
Mai interesaţi de mediatizarea temei au fost respondenţii mai în vârstă, cu o educaţie mai joasă. Cei mai mulţi dintre respondenţii care au vizionat dezbateri televizate în cazul Huidu sunt de părere că în urma mediatizării a reieşit că Huidu ar fi vinovat pentru acest accident (17%), alţii (8%) spun că în urma dezbaterilor a reieşit că Huidu nu era apt să conducă (8%).
70 la sută dintre români: televiziunile au procedat greşit
Deşi declară că au urmărit dezbateri televizate pe această temă, unul din şase respondenţi este de părere că accidentul este un fapt divers care nu are o relevanţă naţională şi doar o treim