Recensamantul 2011, in desfasurare din 20 pana pe 31 octombrie, reprezinta cea mai ampla cercetare din istoria Institutului National de Statistica, informatiile sale fiind esentiale pentru mediul de afaceri, deoarece investitorii vor avea in fata date incontestabile, cat se poate de apropiate de realitate.
Daca, pana acum, estimarile de business se faceau pe baza unor statistici contestabile, noul recensamant da posibilitatea investitorilor de a stii cu precizie care este dimensiunea pietei in Romania, prin date ce privesc numarul si veniturile populatiei. Astfel, oamenii de afaceri vor putea preconiza si evolutia business-ului lor.
Un aspect important este si faptul ca vom putea cunoaste, pentru prima oara, numarul exact al romanilor plecati in strainatate, un lucru care poate ajuta firmele specializate in cercetarea de piata in a-si ajusta informatiile din punct de vedere calitativ.
Iulia Antonescu, Consultant Senior la Visionwise Consulting (compania de consultanta din cadrul grupului Daedalus), a declarat intr-un interviu pentru Ziare.com ca multe dintre elementele recensamantului sunt relevante, in special pe termen lung.
Cum poate valorifica mediul de afaceri din Romania informatiile culese de la recensamant?
In primul rand numarul real al populatiei va indica, pentru mediul de afaceri din Romania si nu numai, numarul total de consumatori potentiali sau, altfel spus, marimea pietei romanesti. Acesta este un criteriu foarte important folosit de mediul de afaceri in evaluarea investitiilor noi (aceste ajustari se vor regasi in analizele de tip PEST (Politic, Economic, Social, Tehnologic - n.red.) pe care investitorii le folosesc sau in estimarea cererii potentiale pentru anumite produse si servicii) precum si pentru planurile viitoare de extindere, ce pot fi ajustate in functie de numarul real al consumat