Compactul Mazda3, cel mai de succes model al producătorului japonez în Europa, a fost regândit pentru a se putea măsura mai bine cu etalonul segmentului C - Volkswagen Golf. Sursa: MAZDA
1 /.
Mazda3, cel mai popular model al constructorului japonez, cu trei milioane de unităţi vândute până în prezent, a primit un facelift în această toamnă, pentru a ține pasul cu concurența din foarte disputata ”clasă Golf”.
Actuala generație Mazda3, lansată în urmă cu doi ani, a contribuit cu peste 100.000 de unități distribuite pe Bătrânul Continent la totalul evidențiat anterior.
Din punct de vedere estetic, Mazda3 se laudă cu o mască frontală nouă, dar și cu un spoiler spate revizuit. Dintre cele opt nuanțe disponibile pentru caroserie, una este oferită în premieră: Autumn Bronze Mica.
După facelift, compactul nipon oferă și o gamă de jante din aliaj (de 16 sau 17 inchi) care contribuie mai eficient la răcirea frânelor şi asigură o stabilitate superioară mașinii.
În habitaclu, intervențiile au fost minore. Cea mai vizibilă este noua temă aleasă pentru iluminarea cadranelor și comenzilor de pe bord: combinația albastru-alb dominând roșul clasic Mazda.
Motorizările, cele cunoscute
La nivelul motorizărilor, Mazda3 vine cu două unități normal aspirate alimentate cu benzină, de 1.6 și 2.0 litri, cu 105, respectiv, 150 de cai-putere.
Al treilea ”benzinar”, dedicat versiunii sportive MPS, are 2.3 litri, un sistem de supraalimentare și nu mai puțin de 260 de cai-putere care se înghesuie toți la puntea față.
Pentru amatorii motoarelor turbodiesel, există două versiuni – 1.6 (115 CP) și 2.2 litri – ultima pe două paliere de putere: 150 sau 185 CP.
Transmisia, la puntea față, este asigurată atât de cutii de viteze manuale, cât și de unele automate.
Suspensiile