Cel mai mare obstacol in vanzarea solutiilor de tip cloud computing este faptul ca oamenii cred ca acestea sunt ceva revolutionar, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Michal Golebiewski, directorul de marketing al Microsoft Romania.
“Clientii inca nu sunt pe deplin constienti ce inseamna solutiile de cloud computing. Dar, de fiecare data cand sunt schimbari si transformari, oamenii spun ca poate nu este timpul potrivit pentru acestea si prima reactie a tuturor este reticenta. Aceasta este o mare schimbare pentru clienti. Au PC-uri, au toate datele pe PC, au servere, totul este perfect. De ce sa schimbe lucrurile? Este in natura noastra, nu ne plac schimbarile si ne este frica de ele. Acesta este cel mai mare obstacol: perceptia ca este un fel de revolutie. Noi incercam sa convingem oamenii ca este evolutie. Ca acesta este urmatorul pas. Este multa munca de educatie”, explica Golebiewski (foto).
Solutiile cloud computing permit reducerea costurilor, intrucat aplicatiile, tehnologiile si datele sunt disponibile pe un server virtual si astfel se elimina investitiile pentru achizitia si mentenanta hardware. Totodata, plata se face pe baza de abonament, in functie de gradul de utilizare a programelor cumparate. In general, costurile scad cu 30-40% fata de varianta obisnuita, in care se achizitioneaza softul pentru totdeauna.
In prezent, Microsoft are cateva sute de utilizatori de cloud computing si spera sa ajunga la cateva mii anul viitor. De asemenea, rata de crestere este de circa 50 de clienti noi in fiecare luna, in timp ce anul trecut avansul de la luna la luna era cu in jur de 10-15 clienti.
Iar numarul de companii care aleg serviciile cloud este in continua crestere, ceea ce il face pe executivul Microsoft sa spuna ca probabil pana la finalul anului va ajunge la circa 100 de clienti noi pe luna.
Compania ofera deocamdata in cloud c