Google a lansat un proiect pilot prin care, de pe Google Maps Street View să se vadă nu numai străzile, ci şi interiorul unor magazine, restaurante sau hoteluri, relatează BBC News.
Serviciul Street View a stârnit în trecut o serie de controverse legate de confidenţialitate, unii considerând că tehnlogia este invazivă. Cât despre noua facilitate a serviciului, Google susţine că şedinţele foto se vor programa pe bază de voluntariat. Astfel, doar patronii care solicită îşi vor putea vedea interiorul localului pe Street View
"Inspiraţi de proiectul Google Art Project care a dus tehnologia care stă la baza Street View în 17 muzee prestigioase, acest nou proiect este o nouă implementare creativă a tehnologiei din spatele Street View care să ajute afacerile să-şi consolideze prezenţa online", a precizat un purtător de cuvând a companiei.
"Sperăm să ajutăm afacerile, prin imagini profesioniste şi de mare calitate, să scoată în evidenţă calităţile care le fac unice", a mai precizat el.
Unde şi cum va fi implementat proiectul
Pentru început s-au ales mai multe locuri din Londra, Paris, precum şi câteva oraşe din Japonia, Australia şi Noua Zeelandă. Compania spune că va demara procesul invitând cele mai căutate localuri să solicite o vizită a fotografilor Google. Se vor accepta restaurante, hoteluri, magazine, săli de fitness şi ateliere mecanice, nu şi lanţuri comerciale mari, spitale sau birouri notariale.
Patronii sunt instruiţi să-i avertizeze pe clienţi şi angajaţi înainte de începerea şedinţei foto. Google a insistat că va blura sau nu va publica deloc imagini în care apar şi trecători.
În urma şedinţei foto se va crea o imagine de 360 de grade care va fi realizată cu ajutorul unor obiective care permit captarea unor spaţii mai vaste.
Google a lansat un proiect pilot prin care, de pe Google Maps Street View să se vadă nu numai