O adevărată industrie s-a dezvoltat în jurul sărbătorii americane care promovează groaza şi care generează profituri uriaşe.
La sfârşitul fiecărui octombrie ne pregătim pentru a fi îngroziţi. Filme, petreceri cu costume înfricoşătoare, în case bântuite, toate sunt ingrediente pentru un Halloween cât mai reuşit. Cu cât te sperii mai mult, cu atât înseamnă că te-ai distrat mai bine. Această filosofie stă la baza unei industrii uriaşe care are bazele în SUA şi ale căror începuturi au fost privite cu scepticism.
Astfel, primul magazin de produse dedicate exclusiv Halloweenului a fost deschis în anii '70, iar proprietarul acestuia, Chuck Martinez, a fost considerat un visător cu un plan de afaceri cel puţin naiv. Magician de profesie, Martinez a colaborat cu celebrul lanţ de magazine Sears şi a ajuns să-şi vândă afacerea în 1988 cu 6 milioane de dolari, o sumă uriaşă la acel moment. „Europa are carnavalurile şi balurile mascate.
Pentru americani, acest concept este cel mai apropiat de o petrecere a recoltei", a explicat omul de afaceri. De altfel, conceptul dezvoltat de acesta a fost doar începutul, vânzările de Halloween fiind estimate anul acesta la 6,89 miliarde de dolari. La acestea se adaugă anual aproape un miliard de dolari încasaţi din vânzările de bilete la filme de groază.
Femeile se sperie mai uşor decât bărbaţii
Psihologii explică de ce o industrie care promovează frica este atât de apreciată. Potrivit specialiştilor, teama stimulează producerea de adrenalină, dar cum creierul realizează că pericolul nu este unul real, corpul şi mintea se pot bucura în voie de valul de adrenalină. Totuşi, bărbaţii şi femeile se sperie diferit, ele mai tare şi mai uşor decât ei. „Urăsc filmele de groază. Mereu mă aştept să se întâmple ceva rău, stau încordată şi mi-e teamă de ce se poate întâmpla, deşi ştiu că este doar ficţiun