Compania americană CGS România, furnizor de servicii de call-center, care are cel mai puternic centru al său la Braşov, a anunţat că anul viitor va face alte 1.000 de angajări. Din cei 2.500 de angajaţi ai companiei, 1.250 sunt la centrul din Braşov, restul fiind la centrele din Bucureşti şi Sibiu.
„Frumuseţea anului viitor este că ştim de unde ne vine businessul. Deja cunoaştem bugetul pentru anul viitor, ştim care sunt companiile care ne vor deveni clienţi sau care ne-au devenit deja clienţi, dar pentru care vom furniza servicii de la începutul anului viitor. Estimările sunt foarte ambiţioase: dacă în prezent avem undeva la 2.500 de angajaţi, ne dorim să terminăm anul 2012 cu 3.500 de angajaţi", spune Vladimir Sterescu (foto), country manager al Computer Generated Solutions (CGS).
Cel mai des folosite limbi străine în cadrul companiei sunt engleza, franceza, germana, spaniola şi italiana. La acestea se adaugă portugheza, olandeza, turca, ungara, poloneza, croata, bulgara şi limba română. CGS are şi câţiva angajaţi care vorbesc limbi nordice, pentru care există cerere foarte mare, dar candidaţii sunt greu de găsit şi de reţinut în companie, deşi salariile lor sunt foarte mari. „Un vorbitor de finlandeză care vine pe o poziţie de entry-level şi nu are niciun fel de alte cunoştinţe primeşte un salariu de 1.500 - 1.600 de euro pe lună minim. Însă problema la tinerii care sunt cunoscători de limbi nordice este aceea că ei pot furniza tot felul de servicii de traduceri, mai ales în sezoanele în care sunt tot felul de evenimente unde e nevoie de traducători şi pot câştiga în două săptămâni cât ar câştiga dacă ar munci o lună întreagă", a precizat sursa citată. Salariile oferite tinerilor care lucrează în call-centere diferă în funcţie de aptitudinile fiecăruia, încep de la 300 de euro lunar şi pot ajunge la 1.700- 2.000 de euro, în operaţional.
CGS Român