Filmul \"Anonim\" vrea să le dea apă la moară adepţilor teoriei cum că autorul operelor lui Shakespeare a fost ducele de Oxford, dar nu îi iese deloc.
Roland Emmerich este cunoscut în industria cinematografică drept "regele filmelor cu dezastre", sub bagheta lui fiind create asemenea "capodopere" ale genului precum "2012", în care lumea întreagă era distrusă de un lanţ de catastrofe naturale, "The Day After Tomorrow - Unde vei fi poimâine?", în care omenirea este aproape de extincţie din cauza încălzirii globale, dar de această dată legate de încălzirea globală, "Godzilla", în care New York-ul era călcat în picioare de o şopârlă mutantă, sau "Ziua Independenţei", în care Casa Albă şi alte spaţii erau distruse de extratereştri.
De această dată, modul în care publicul îl vede pe Shakespeare este ţinta noului "film cu dezastre", iar Bardul riscă să păţească în ochii spectatorilor ce a păţit Leonardo DaVinci în urma cărţii lui Dan Brown şi a filmului lui Ron Howard.
Lipsă de dovezi istorice
Spre deosebire de "Shakespeare îndrăgostit" (câştigător a şapte Oscaruri în 1999, inclusiv pentru Cel mai bun film), care nu pretindea nicio clipă că enunţă adevăruri istorice şi încerca doar să distileze romantismul shakespearian într-o ficţionalizare a Bardului, Emmerich şi scenaristul lui "Anonim", John Orloff, iau teoria conspiraţiei mult prea în serios şi o împletesc cu intrigi politice, mai multe straturi de incest, dar şi momente istorice falsificate, pe care le prezintă de parcă ar fi fapte. Nu că pentru Emmerich, cel aspru criticat din cauza nenumăratelor manipulări din "Patriotul", filmul "istoric" despre Războiul de Independenţă al Statelor Unite, ar fi o noutate. Acelaşi Emmerich este cel care, într-adevăr, ştie să se descurce cu stihiile naturii, generate digital, ştie să le dirijeze şi să le facă spectaculoase, deşi câteodat