Reclamaţiile şi sesizările înregistrate de CSA au scăzut cu 15% în primele nouă luni. Comisia va intensifica verificările privind plata dosarelor de daună de către asigurători.
În primele nouă luni ale anului 2011 au fost primite şi soluţionate 4.888 de reclamaţii şi sesizări, potrivit datelor publicate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Cele mai multe reclamaţii înregistrate au fost aferente asigurărilor generale, respectiv 4.689, adică 95,93% din total. Din acestea, reclamaţiile privind asigurările RCA au reprezentat 73,6%, adică un număr de 3.597, care reprezintă totuşi doar 0,08% din totalul contractelor încheiate, respectiv 1,4% din dosarele de daună deschise.
„Deşi reclamaţiile au scăzut cu aproape 15 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt care ne bucură, totuşi aspectele sesizate, în special în ceea ce priveşte asigurarea RCA, rămân o problemă pe care ne-am propus să o rezolvăm inclusiv prin intensificarea verificărilor privind modul de instrumentare şi plată a dosarelor de daună de către societăţi", a precizat Constantin Buzoianu, preşedintele CSA.
Printre societăţile de asigurare care au înregistrat un număr mai mare de reclamaţii sunt Euroins, Carpatica Asig şi Astra Asigurări, acestea deţinând cumulat o cotă de 36,9% din totalul pieţei RCA.
Plăţi substanţiale
„Cei trei asigurători au plătit despăgubiri, în primele nouă luni ale acestui an, de aproximativ 450 mil. lei, pentru un număr total de peste 110.000 dosare. Sesizările primite de CSA au reprezentat circa 2% din daunele achitate de cele trei companii", a adăugat preşedintele CSA.
În ceea ce priveşte segmentul asigurărilor de viaţă, s-au înregistrat 199 de reclamaţii, adică 4,07% din total.
Vor fi stabilite grupuri de lucru comune CSA-UNSAR-UNSICAR
Pe agenda de lucru a şedinţei Consiliului CSA s-au mai aflat şi lucrări curente legat