Registrul Auto Roman (RAR) sustine ca suplimentarea taxelor pentru acordarea autorizatiei anuale pentru atelierele auto in functie de activitatile prestate si numarul de marci reprezentate nu ar trebui sa influenteze costul manoperei, RAR considerand nesemnificativa valoarea taxelor aplicate.
De la 1 octombrie a intrat in vigoare o decizie RAR conform careia atelierele auto vor plati taxele anuale de autorizare in functie de numarul lucrarilor prestate si al marcilor reprezentate, pentru fiecare in parte. Pana la aceasta data, proprietarii de service auto plateau o taxa unitara anuala de autorizare de aproximativ 1.000 de lei, potrivit Mediafax.
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca firmele din domeniu ar putea fi nevoite sa creasca pretul manoperei in urma deciziei RAR, intrucat un atelier auto efectueaza aproximativ cinci activitati pentru 20 de marci auto, caz in care s-ar ajunge la o taxa de peste 10.000 de lei.
Noile taxe constau in cate 90 lei pentru maximum trei activitati de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentara, precum si 500 lei pentru fiecare marca pe care o reprezinta.
Reprezentantii RAR sustin ca noile prevederi nu ar trebui sa afecteze costul manoperei si responsabilizeaza proprietarii de ateliere.
"In realitate, costul minimal pe care RAR il solicita nu poate influenta preturile de reparatii, intrucat ele sunt nesemnificative raportate la un numar minim normal de vehicule reparate pe fiecare marca. Acordarea autorizatiei diferentiata pe marci si activitati va viza indeosebi calitatea lucrarilor efectuate pentru diverse marci de vehicule, asumarea responsabilitatii service-urilor privind activitatile pe care solicita sa le desfasoare si ordonarea operatorilor din piata serviciilor de tip service auto in functie de capacitatea tehnologica, numarul de angajati s