Foto: Charles Platiau / Reuters Un "raid" realizat pentru numărul său de noiembrie de către revista Question Auto în parcul de maşini al Preşedinţiei franceze a avut rezultate surprinzătoare, ce au astupat multe guri rele. Astfel s-a aflat că la Elysee suflă mai degrabă "vântul economiei" decât cel al fastului: în total, parcul auto ce deserveşte instituţia prezidenţială numără, cu excepţia celor două automobile ale preşeduintelui Nicolas Sarkozy, doar 96 de vehicule, aceasta însemnând o singură maşină la 10 oameni. Potrivit site-ului Preşedinţiei franceze – elysee.fr – personalului căruia îi stă la dispoziţie acest parc auto este format din 46 de consilieri prezidenţiali şi 943 de alţi angajaţi ai Preşedinţiei. Cele 96 de vehicule sunt de diferite tipuri, de la berline compacte până la vehicule monospaţiu.
Sarkozy dispune de două maşini. Una dintre acestea este un Citroen C6, cu care preşedintele francez se deplasează în provincie şi care "datează" din vremea preşedinţiei lui Jacques Chirac, iar cea de-a doua este un Renault Vel Satis, pe care Sarkozy o foloseşte în deplasările lui prin Paris şi regiunile pariziene. Acest vehicul a fost achiziţionat de Elysee în 2008, la un preţ de aproximativ 150.000 de euro.
Pentru înzestrarea parcului auto, Preşedinţia franceză a avut negociatori buni, mai ales în 2010, când a achiziţionat 14 modele, rabatul fiind de aproximativ 35%. Şi nu numai atât, pentru că Palatul Elysee a avut parte şi de constructori generoşi, care i-au pus la dispoziţie, gratuit, 25 de vehicule, cele mai multe dintre acestea fiind berlinele clasice de tip Citroen C5.
Pe de altă parte, un raport al Curţii de Conturi făcut anul trecut arată că nici un vehicul pentru ceremonii nu a mai fost achiziţionat de Elysee de la Geroges Pompidou încoace. Succesorii lui la preşedinţia Franţei, Valery Giscard d’Estaing, Francois Mitterand şi Jacques