Cei trei constructori ar putea plăti penalităţi care depăşesc cu puţin peste 1% din valoarea contractului lor.
Constructorii autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploieşti încasează pentru lucrările făcute, în medie, 4 milioane euro pe lună, sumă de opt ori mai mare decât penalităţile care ar fi plătite în aceeaşi perioadă de timp dacă ar sta degeaba. Firmele Spedition UMB, Pa&Co şi Euroconstruct Trading 98, care realizează cei aproximativ 40 de kilometri de autostradă cuprinşi între localităţile Moara Vlăsiei şi Ploieşti, vor plăti penalităţi de 0,05%/zi de întârziere, pentru închiderea lucrărilor la autostradă în luna aprilie 2012, în loc de 15 decembrie 2011, după cum au renegociat în vara acestui an cu Ministerul Transporturilor.
În luna august a acestui an, aflat pe şantierul lucrărilor, premierul Emil Boc spunea că unele lucrări arată ca „în epoca de piatră" şi i-a avertizat atunci pe constructori că le va „tăia capul", inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului. Zilele au trecut, premierul s-a răzgândit, iar la finele săptămânii trecute Emil Boc a declarat că autostrada va fi definitivată în aprilie anul viitor. „Practic autostrada este gata în decembrie, cu excepţia unui pod extrem de important şi care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. În rest, este gata. Asta înseamnă că în primăvara viitoare, aprilie cel târziu, Bucureşti-Ploieşti este terminată. Atât vizite ale presei pe şantierul autostrăzii, cât şi declaraţii ale unor oficiali din cadrul proiectului, spun însă că nu doar podul menţionat (cel de la Cociovaliştea-Ilfov) ar mai fi de făcut. Dacă ultimul tronson spre Bărcăneşti-Prahova aflat în lucru la Spedition UMB (patron Dorinel Umbrărescu) e gata în proporţie de 95%, celelalte două sunt terminate în proporţie de 60-70%, mai avansat fiind tronsonul din mijloc, executat de firma Pa&Co (