Israelianul Ofer Kisch, directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est, susţine că anul viitor va continua expansiunea pe piaţa românească prin dublarea capacităţii de zbor pe ruta Sibiu-München şi introducerea primului zbor de linie operat de Lufthansa pe ruta Bucureşti - Berlin, în condiţiile în care traficul pe România a crescut cu 20%.
"La fiecare şase luni evaluăm performanţa rutelor, cererea existentă şi potenţialul regiunii. Este un exerciţiu pe care îl facem constant. Vedem ce destinaţii merită deservite şi care nu. De asemenea, dacă pe o anumită rută se vede o dezvoltare pozitivă, atunci decidem să creştem frecvenţele pe acea rută", a declarat Ofer Kisch, care a preluat la începutul acestui an conducerea pe regiune.
El a mai spus că Lufthansa îşi va menţine focusul pe piaţa românească dacă şi cererea va fi în creştere. Anul trecut Lufthansa a transportat 615.000 de pasageri pe piaţa locală, cu 10% mai mulţi decât în 2009. În primele nouă luni ale acestui an avansul s-a ridicat la 20%. "Cu această creştere a numărului de pasageri ne asigurăm şi venituri în creştere. Venitul mediu pe pasager nu poate fi făcut public, însă ne asigură în final bani de buzunar." Altfel spus, compania este pe profit în România.
La nivel mondial grupul Lufthansa, format din companiile Lufthansa, bmi, Germanwings, Austrian Airlines şi Swiss Air, a transportat anul trecut 91,1 milioane pasageri şi a avut afaceri de 20,9 miliarde de euro, operând 692 de avioane. Pe piaţa locală companiile de mai sus au transportat un milion de pasageri.
Grupul operează din România 140 de zboruri săptămânal, dintre care 97 Lufthansa, 44 Austrian Airlines şi 7 Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zboruri operate, România este a doua piaţă ca importanţă în regiune după Polonia, unde numărul total de zboruri este de 216. Cota de piaţă estimat