La aproape cinci ani de la intrarea pe piaţa românească low-costul ungar Wizz Air a ajuns să transporte mai mulţi pasageri pe aeroportul Băneasa din Capitală decât pe aeroporturile din Budapesta sau Varşovia.
Traficul Wizz Air pe Băneasa este estimat la 1,48 mil. pasageri, ceea ce înseamnă 13,4% din numărul total la nivel global al companiei ungare.
"Bucureştiul a devenit baza pe care avem cel mai mult business, care prin avansul în trafic de anul acesta a depăşit chiar şi baza din Budapesta", susţine Jozsef Varadi, unul dintre fondatorii companiei aeriene Wizz Air. El a pus bazele acestui business alături de alte şase persoane cu experienţă în industria aeriană în 2003.
Din vara anului viitor Wizz Air va zbura spre 20 de destinaţii externe din Bucureşti. De la 260.000 de pasageri pe care Wizz Air i-a transportat din şi înspre Bucureşti în 2007, operatorul aerian susţine că a ajuns la un milion de pasageri anul trecut şi estimează o creştere cu 39% anul acesta. Avansul acesta nu va fi înregistrat şi pe aeroportul din Budapesta, pe care low-costul a transportat anul trecut circa 1,2 mil. pasageri.
Low-costul ungar a intrat pe piaţa din România în iulie 2006, stabilind prima bază operaţională în Bucureşti. Ulterior compania a mai deschis baze în Cluj-Napoca, Timişoara şi Târgu-Mureş. "Businessul nostru a fost pe creştere chiar şi în perioadă de criză pentru că ne-am adaptat la condiţiile din piaţă. Cei care nu au schimbat modelul de business au avut declin", a spus Jozsef Varadi.
Cum arată modelul de business care asigură creşterea Wizz Air
CEO-ul Wizz Air a precizat că modelul de business care a asigurat creşterea companiei a inclus operarea pe aeroporturile secundare pentru păstrarea costurilor la un nivel minim şi practicarea unor tarife atractive, distribuirea biletelor de avion doar pe internet pentru