În cadrul unui eveniment organizat de centrul AAA New Kopel, s-au discutat mai multe lucruri despre piaţa de autoturisme second-hand. Directorul general din cadrul New Kopel Group, Eugen Măciucă a început discuţia pe o temă despre piaţa auto second-hand, care s-a contractat anul acesta comparativ cu 2010.
Pe lângă faptul că se urmăreşte un echilibru între piaţa de maşini second-hand şi cea alcătuită din maşini noi, cei de la AAA New Kopel îşi propun să schimbe percepţiile despre achiziţia unei maşini second-hand prin centrele specializate, ceea ce ar putea să contureze o piaţă mult mai matură. În prezent, cota de piaţă a unor centre de vânzare-cumpărare de autoturisme este la un stadiu insignifiant.
Totuşi, anul acesta se urmăreşte o creştere a numărului de unităţi comercializate, la aproximativ 1.200 de maşini, în comparaţie cu anul precedent - când s-au înregistrat în jur de 800 de unităţi. 100 din cele 1.200 de maşini din acest an au fost exportate în Germania şi în Elveţia. AAA New Kopel cumpără maşini de la flote sau de la persoane fizice, iar pe stoc se află lunar 200 de maşini. Dintre acestea, 180 sunt din flota proprie, iar 20 sunt achiziţionate de la clienţi persoane fizice.
Segmentele cele mai cerute sunt A, B şi C, iar în top se află Dacia, Skoda, VW şi Toyota. Peste 90% dintre aceste autoturisme au fost înmatriculate după 2007, dar există şi un procent cuprins între 10% şi 15% al maşinilor mai vechi de patru ani.
Cum funcţionează mecanismul? AAA New Kopel cumpără maşini de la diverse companii sau proprietari persoane fizice. Unii dintre aceştia nu sunt primii proprietari, iar în momentul în care se face expertiza maşinii se pot descoperi unele probleme de care actualul proprietar nu avea habar; acestea pot să influenţeze preţul, iar persoana interesată să-şi vândă maşina către centrul specializ