Am absolvit Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine din cadrul Universităţii din Bucureşti şi am un MBA oferit pe piaţa locală de Institutul Naţional de Dezvoltare Economică (INDE) în colaborare cu Institutul Internaţional de Management de la CNAM Paris. Anii de facultate m-au pregătit pentru a lucra cu oamenii, iar MBA-ul mi-a oferit o privire de ansamblu asupra ariilor de acţiune ale unui manager şi a responsabilităţilor sau provocărilor de la acest nivel.
Mi-am început cariera la catedră, respectiv am fost profesor de limba engleză la un liceu economic din Bucureşti. Acea perioadă a fost una foarte frumoasă din cariera mea, datorită faptului că, în anii '90, tineretul şcolar era avid după limba engleză şi dornic să acumuleze cât mai mult. În plus, atunci au apărut şi primele proiecte extracurriculare, în care m-am implicat foarte mult, alături de elevii mei.
Trecerea la o poziţie de conducere a fost una treptată. În ultimii ani petrecuţi la liceu, am fost numită şefa catedrei de limbi străine, iar timp de doi ani am coordonat şi activitatea profesorilor de limbă engleză din sectorul 3, Bucureşti. Deci, începusem să-mi fac „ucenicia" pe o funcţie de conducere încă de pe atunci.
După perioada de la catedră, am schimbat locul de muncă şi am devenit director de program într-o organizaţie americană guvernamentală. Aici, aveam în subordine doi asistenţi şi consultanţii americani care veneau să lucreze în România.
„Orice poziţie de conducere este efemeră"
Cea mai mare provocare pe care am avut-o atunci când am devenit manager a fost să descopăr şi să utilizez la maximum capacităţile fiecărui angajat din subordine, în aşa fel încât toată echipa să tragă în aceeaşi direcţie. Astfel, consider că un manager ar trebui, pe lângă datoria să fie un exemplu pentru echipa sa, să fie organizat, flexibil şi tolerant.
Mai mult, persoanelor care ur