Cântăreaţa a uimit publicul de la Sala Palatului cu vocea ei caldă şi cu povestiri din spatele unor piese celebre. A cântat aproape două ore în memoria mentorului ei, Serge Gainsbourg. Sursa: ALEX BĂRBULESCU
Concertul a început la ora 20.00 pe o scenă decorată minimalist. Jane Birkin, în pantaloni şi cu o bluză gri, simplă, a apărut din culise relaxată, cu mâna stângă în buzunar, mergând spre centrul scenei în ritmul piesei "Requiem pour un con". A fost acompaniată la Bucureşti de patru instrumentişti din Japonia: pianistul Nobuyuki Nakajima, toboşarul Ichiro Onoe, violonista Hoshiko Yamane şi trompetistul Takuma Sakamoto.
În memoria lui Gainsbourg
Spectacolul de la Bucureşti a făcut parte din turneul "Serge Gainsbourg & Jane via Japan" şi a durat aproape două ore, timp în care Sala Palatului, destul de aglomerată, a ascultat vocea caldă a solistei într-o linişte deplină, parcă special instituită să surprindă fiecare moment. A cântat fără decor şi efecte speciale, doar cu formaţia care o completa fără probleme.
După trei piese, a mulţumit într-o română fără "diacritice" şi a întrebat cei 2.000 de oameni prezenţi dacă preferă franceza sau engleza. Publicul a ales franceză, spre surprinderea ei. A povestit românilor cum a luat naştere această formulă în care cântă. Directorul ei artistic i-a propus să reinventeze piesele lui Serge pentru un turneu. S-a gândit atunci la concertul ei caritabil din Japonia şi la muzicienii pe care i-a cunoscut acolo şi a decis să îi implice în proiect.
"Acesta este ultimul cântec pe care Serge Gainsbourg l-a compus pentru mine. Cred că l-am înregistrat în vară, iar până în primăvara următoare el era mort", a introdus Jane una dintre piese cu o oarecare tristeţe în voce, dar cu o plăcere deosebită de a cânta.
Întregul concert a fost o combinaţie în care şi-au făcut loc