Daily Mail dă alarma: bandele de români ne-au bulit căile ferate. Englezii scriu români, dar şi ei, şi noi ştim cine sunt specialiştii în recuperări. Azi o şină, mâine o locomotivă, poimâne un stâlp cu tot cu fire. Cupru să aibă. Mangla industrială la cupru, plumb, bronz le-au adus pagube de aproape un miliard de euro pe an. N-au fost iertate nici locomotivele, exponate de muzeu.
Tehnologia e simplă. În prima fază au dispărut şinele. În faza a doua, roţile. După etapa a treia de dezmembrare, au rămas plasticul şi lemnul. În jumătate de an, în Marea Britanie au fost anulate două mii de trenuri. Nici un atac terorist nu reuşea mai mult.
Cum, din aceleaşi motive, industria românească se arăta secătuită de fier vechi, romii au trecut la importuri.
O fi el productiv manglitul la Roma sau cerşitul la Paris, dar numai cu găinării nu salţi valoarea averilor de la poalele turnuleţelor.
Şinele noastre de cale ferată şi ale englezilor pot fi o explicaţie pentru prosperitatea nefiscalizată, pentru tonele de salbe, monede, lănţoaie de aur care dau culoarea aia mişto, tradiţională, unde se înalţă fala posesorilor de merţane aliniate ca la ajutoarele sociale. Apropo. În preajma Centrului Pompidou, minorele cu poale îţi bagă sub ochi un carton pe care scrie că sunt surdomute. Dacă nu te emoţionează şi nu pui euroiul, te cârpesc. O prietenă întoarsă recent de la Paris povestea că nici vorba să deschidă gura când a văzut fetiţele surdomute, de teamă că se-ntinde ţigănia. A tăcut, a dat din cap că nu, dar tot a furat una după ceafă.
Săptămâna trecută, un dobitoc rusofil din Moldova băga groaza în ruşi. Povestea, în Nezavisimaia Gazeta, că Estul e ameninţat de invazia ţiganilor din România. Prompţi, românii care au intrat pe net şi-au adus aminte de tezaur. Apoi, opiniile au oscilat în consecinţă: de la "n-avem noi noroc