Compania farmaceutica GlaxoSmithKline (GSK) a investit, in ultimii trei ani, 7 milioane de dolari in liniile de productie a doua branduri de medicamente care se comercializeaza la nivel global.
Investitiile, realizate in ultimii 3 ani, au mers catre liniile de productie a Seroxat (antidepresiv) si Retrovir capsule (HIV).
La momentul actual, volumele de Seroxat fabricate pe plan local inseamna 40% din totalul productiei globale, excluzand pietele din SUA si Canada.
"Finalizarea acestor investitii face din GSK singura companie farma inovatoare ce produce branduri globale la nivel local", se precizeaza intr-un comunicat de presa emis de companie.
Investitia a permis GSK Romania cresterea numarului de piete in care exporta de la 50 la sfarsitul lui 2010 la 80 in prezent.
"Cele mai mari piete la export pentru fabrica GSK din Brasov sunt, in acest moment, Franta si Italia, cele doua piete reprezentand aproape un sfert din totalul exporturilor operate (24%)", se arata in comunicat.
In prezent, ponderea exporturilor a ajuns la 60% din volumul de productie. Anul acesta, productia fabricii din Brasov este estimata la 46 de milioane de cutii. In 2010, volumele produse s-au ridicat la 42,3 milioane de cutii, in crestere cu 57% fata de 2009.
Pentru 2012, GSK estimeaza exporturi de 74% din volumul de productie de la Brasov.
"In viitor, ne dorim sa continuam sa transferam productia de marci globale ale GSK catre fabrica din Brasov si, in acelasi timp, sa crestem numarul tarilor in care ajung medicamentele produse in Romania", a declarat Pascal Prigent (foto), director general al GSK Romania.
Pana acum trei ani, fabrica GSK din Brasov fabrica doar marci locale de medicamente - cele ale Europharm -, care erau comercializate in Romania. Acum, unitatea de productie este integrata retelei mondiale de productie a GS