Volumul total de subscrieri ale celor 22 de companii membre UNSAR, după primele nouă luni din 2011, a scăzut cu 5% faţă de anul trecut. Totuşi, volumul poliţelor facultative de locuinţă a urcat cu 91%, în timp ce vânzările de asigurări obligatorii scad constant.
Analiza defalcată pe cele două mari linii de business ale companiilor de asigurări din România relevă faptul că asigurările de viaţă continuă să reprezinte motorul pieţei în această perioadă marcată de instabilitate la nivel macroeconomic. Astfel, cu un volum al subscrierilor de 1,1 miliarde lei, în creştere cu 8,2% faţă de primele trei trimestre din 2010, ponderea acestei categorii în totalul subscrierilor de pe piaţă s-a majorat de la 19,8% la 22,5% în perioada de raportare. Rezultatele bune înregistrate de segmentul life s-au datorat în mai mare măsură vânzării de poliţe cu randament garantat (63% din total), în timp ce asigurările cu componentă investiţională (unit-linked) au reprezentat circa 37% din portofoliile companiilor membre UNSAR.
Prin contrast cu dinamica înregistrată în life, sectorul non-life continuă să piardă teren. Astfel, în perioada de raportare subscrierile la această categorie au fost de 3,8 mld. lei, în scădere cu 8,2% comparativ cu primele 9 luni ale anului trecut.
Scăderi pe auto
„Explicaţiile acestui declin rezidă în structura portofoliilor companiilor. Asigurările auto continuă să fie majoritare, procentajul acestora din totalul subscrierilor la asigurările generale fiind de 68%. În acest context, principalele linii de business, asigurările Casco şi RCA, au înregistrat scăderi cu mult peste medie, respectiv 24% (CASCO) şi 16,5% (RCA), fapt care a influenţat în mare măsură subscrierile întregii categorii. În plus, pe lângă asigurările auto au mai existat şi alte categorii cu rezultate negative peste medie. Un exemplu îl reprezintă asigurările de accidente, c