Tranzactiile cu spatii comerciale din Romania au scazut in acest an cu 82,5% fata de 2010, inregistrand una dintre cele mai mici valori din Europa, potrivit Cushman&Wakefield, care preconizeaza insa ca vanzarile de retail de pe piata locala vor avea a cincea crestere la nivel european in 2011. Tranzactiile cu spatii comerciale realizate in Romania au totalizat doar 17 milioane de euro in primele noua luni, potrivit studiului European Retail in 2012 realizat de compania de consultanta imobiliara. Romania este depasita si de Bulgaria, unde tranzactiile au totalizat 149,7 milioane de euro, dar sta mai bine decat Lituania, Letonia, Serbia si Slovenia care n-au avut nicio tranzactie si decat Luxemburg, cu un total de 13,15 milioane de euro. In afara de Marea Britanie si Germania, care conduc detasat in Europa cu investitii de peste 8,5 miliarde de euro, respectiv 8,4 miliarde de euro, din Europa Centrala si de Sud-Est, Rusia se afla in top cu tranzactii totalizand peste doua miliarde de euro, secondata de Cehia cu 1,1 miliarde de euro si Polonia cu 833 milioane de euro. La nivel global, piata de investitii in retail au inregistrat un volum de tranzactionare de 9,1 miliarde euro, reprezentand o crestere de pana la 7,7% fata de trimestrul doi. Activitatea din primele noua luni ale anului a totalizat 29,7 miliarde euro, cu 9,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2010, si o cota de piata de 34,3% fata de 33% in 2010. Cu toate acestea, deficitul de finantare a loturilor mari, cum ar fi centrele comerciale, a tras inapoi sectorul, iar ca urmare a scaderii retailului in primul trimestru, spatiile de birouri au trecut pe primul loc, cu o cota de piata de 42%. Pe de alta parte, Cushman&Wakefield estimeaza ca Romania va avea in acest an a cincea cea mai mare crestere a vanzarilor de retail, cu un avans de 3,4%, fata de o scadere de 3,8% in 2010. Cresteri mai mari ale vanza