"În cursul lunilor octombrie şi noiembrie am scos la licitaţie externalizarea serviciilor sociale prestate de angajaţii noştri în 21 de centre pentru adulţi şi minori, din care vom externaliza în prima fază 13 asemenea centre, pe o perioadă de trei ani, organizaţiilor neguvernamentale specializate în asistenţa socială care au câştigat licitaţiile", a declarat, miercuri, pentru BIHOREANUL, directorul general al DASPC Bihor, Călin Puia.
Potrivit acestuia, în cazul a 13 centre sociale aflate în administrarea DASPC Bihor vor fi încheiate contracte între această instituţie şi organizaţiile neguvernamentale imediat ce rezultatele licitaţiilor vor fi validate de către Consiliul Judeţean, în subordinea căruia se află Direcţia pentru Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor.
"Au avut loc licitaţii pentru externalizarea serviciilor sociale din toate aşezămintele aflate în grija noastră, dar în această primă fază ONG-urile au fost interesate doar de cele 13 centre. Contractele le vom semna după şedinţa de Consiliu Judeţean în care vor fi validate rezultatele licitaţiilor", a spus şeful DASPC Bihor, Călin Puia.
Lista celor 13
Cele 13 centre care vor fi administrate de asociaţii şi fundaţii în următorii trei ani sunt locuinţele protejate Casa Maxim din Săcuieni, Casa Franz Max din Oradea, Casa Frankfurt din Oradea şi alte cinci apartamente din Oradea cu statut de locuinţe maxim şi moderat protejate, centrele de recuparare şi reabilitare a persoanelor cu handicap din Bratca şi Râpa, Căminul pentru persoane vârstnice din Băiţa, Centrul de plasament pentru copii cu dizabilităţi din Popeşti şi Centrul de plasament pentru copii din Oradea.
ONG-urile care au câştigat licitaţiile organizate de DASPC Bihor sunt Fundaţia Alsterdorf (din Germania), Asociaţia Filantropia (care activează pe lângă Episcopia Ortodoxă a Oradiei), Fundaţia Biruitorii, Asociaţia Ep