In sfarsit, europenii s-au prins ce daruri naturale are tara noastra. Relief divers, zone imense neatinse de o industrializare agresiva, paduri „virgine”.
Printul Charles al Marii Britanii, ziaristii de la BBC, multi alti calatori descopera toate aceste minunatii, care asteapta sa fie puse in valoare.
Ce lipseste Romaniei pentru a pune in valoare aceste daruri de la Dumnezeu: infrastructura si stiinta de a oferi servicii turistice de calitate.
La infrastructura vreau sa ma refer in continuare.
E mare pacat ca absenta catorva km sau zeci de km de drum asfaltat fac inaccesibile zone sau obiective turistice miraculoase. Cel mai recent exemplu, drumul Transalpina, pe care am si fost asta vara, sta marturie pentru aceasta asertiune. Toti cei care l-au strabatut, intre Ranca si Izvoarele Lotrului, au ramas cu rasuflarea taiata. „Fabulos”, era aprecierea cel mai des auzita. Iar hotelierii din Ranca isi frecau bucurosi mainile. Afacerile lor au crescut deja cu 30%. Sunt in continuare necesare lucrari de modernizare, parapeti in primul rand, apoi investitiile private in turism se vor inghesui pe acest traseu mirific. Drumurile care leaga Sebes, Ranca, Vidra, Voineasa, Petrosani, de Izvoarele Lotrului, acum asfaltate, promit o dezvoltare turistice viitoare exploziva.
Iata alte exemple.
Muntele Rosu de langa Cheia. Drumul de trei km, care il leaga de statiunea Cheia, are un asfalt vechi si cariat de vreme. Pe alocuri a disparut complet. O partie de ski si un telescaun, care sa lege cabana Muntele Rosu de statiunea Cheia, ar aduce mii de turisti, statiunea fiind la doua ore de Bucuresti.
O alta zona mirifica. Cu 10 km inainte de Cheia, dupa manastirea Suzana, exista un drum forestier de 12 km, care duce pe Valea Telejenelului, la fosta pastravarie si casa de vanatoare a lui Ceausescu. Zona a devenit aproape inaccesibila din