Zeci de persoane din Alba au ştiut de la prima oră ce vor face joi: s-au aşezat la rând în faţa centrului comercial Alba Iulia Retail Park care urma să fie inaugurat.
Cei mai harnici clienţi s-au postat în faţa uşilor magazinelor de la 07.50 dimineaţa, desi deschiderea centrului era anunţată pentru ora 09.00. Cei mai mulţi dintre clienţi au fost pensionari. Oamenii erau informaţi care sunt produsele la care există preţuri promoţionale. „Am auzit că sunt maşini de spălat la 700 de lei şi televizoare LCD sub 1.000 de lei. De maşină am nevoie, televizor am , dar poate îl fac cadou fiicei mele“, a spus Maria, pensionară, înainte de a se deschide magazinul cu produse electro-casnice, la care s-au înghesuit de altfel cei mai mulţi vizitatori.
Click pe poze pentru FOTOGALERIE
După modelul consacrat din Occident, clienţii au învăţat să iasă la vânătoare de promoţii, mai ales la deschiderea unor centre comerciale. Comercianţii reuşesc din ce în ce mai des să modeleze apetitul de cumpărături al clienţilor, care nu mai pierd timpul să răscolească rafturile şi umeraşele după etichete cu preţul tăiat, ci se duc la casa de marcat cu întrebarea cheie: „La ce aveţi reduceri?“.
Scenariul s-a repetat şi la deschiderea magazinului de electro-casnice din Alba Retail Park. Clienţii au luat în vizor televizoarele LCD cu diagonala de 80 de centimetri, ce s-au vândut la 999 lei. „Am venit special pentru acest televizor LCD, îl cumpăr pentru că are diagonala generoasă, la bătrâneţe ne mai lasă vederea. De mult mi-am dorit aşa ceva, am adunat bani lşună de lună, şi acum s-a ivit ocazia“, a spus din mers un pensionar de 67 de ani, grăbit să nu rateze oferta.
La mare trecere au fost şi imprimantele, aspiratooarele şi maşinile de spălat.
Alba Iulia Retail Park e, în primul rând, magazinul de produse electronice şi electrocasnice Altex, care va fu