Parintele Calistrat Motto: "Hristos Se naste, slaviti-L!" (Catavasier); "Slava întru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamânt pace, între oameni bunavoire!" (Luca 2,14)
Taina mântuirii neamului omenesc este strâns legata de taina Întruparii Fiului Lui Dumnezeu "de la Duhul Sfânt si din Fecioara Maria" (Crezul) si de nasterea Lui în cetatea Betleemului acum mai bine de doua mii de ani. Acest eveniment de maxima importanta nu s-a petrecut la întâmplare, ci a fost pregatit prin lucrarea Lui Dumnezeu înca de la începuturile lumii. Ar fi o greseala sa credem ca Nasterea Lui Hristos, Logosul Întrupat, din Fecioara Maria ar fi rezultatul caderii adamice, ea este darul suprem al iubirii Lui Dumnezeu pentru lumea pe care a creat-o. Pornind de la premisa scripturistica "Dusmanie voi pune între tine (sarpe) si între femeie, între samânta ta si samânta ei; aceasta îti va zdrobi capul, iar tu îi vei întepa calcâiul" (Facere 3,15), putem parcurge cu ochii mintii întregul sir al tuturor evenimentelor care s-au succedat de-a lungul istoriei omenirii si astfel sa întelegem deplin sensul "tainei celei din veci ascunse si de îngeri nestiute" (Catavasier). Mai mult, faptul ca "Cuvântul trup S-a facut" (In 1,14) ramâne taina tainelor atât pentru mintea teologilor de Dumnezeu insuflati, cât si pentru simplii crestini, traitori si marturisitori ai minunii (care nu reduc sarbatorirea Nasterii Domnului la simpla dimensiune a placerilor gurmande, pentru ca "împaratia lui Dumnezeu nu este mâncare si bautura, ci dreptate si pace si bucurie în Duhul Sfânt" (Rm 14,17)). De altfel, Mântuitorul Iisus Hristos a spus limpede: "Împaratia Mea nu este din lumea aceasta" (In 18,36).
Nasterea Pruncului în ieslea din Betleem a împartit istoria lumii în doua: înainte de Hristos si dupa Hristos; o noua era a început, s-a încheiat o întreaga istorie milenara de plângere si de durere