Florin Tătaru susţine că unul dintre avantajele unui angajat într-o companie globală este posibilitatea de a aborda un set de valori şi de modele care îi sunt utile nu numai ca profesionist, dar şi din perspectiva dezvoltării personale.
În acest sens, Tătaru precizează că, în cadrul Enel România, oamenii au acces la cazuri de bună practică, la noi tehnologii sau la studii de caz ce le pot fi folositoare în munca de zi cu zi, dar există şi oportunitatea dezvoltării trăind într-un mediu multicultural, care lărgeşte orizonturile gândirii.
Mai mult, Florin Tătaru crede că apariţia multinaţionalelor în România a adus un tip de mediu occidental în care angajaţii pun un accent mare pe modul în care sunt trataţi la serviciu, pe mediul în care muncesc, de la cât de confortabil este scaunul până la oportunităţile de promovare.
În România, Enel are aproximativ 5.000 de angajaţi în cele trei regiuni, respectiv în Dobrogea, Banat şi Muntenia. Ce presupune gestionarea unui număr atât de mare de oameni şi care sunt provocările pe care le întâmpinaţi în cadrul departamentului de resurse umane?
În primul rând, provocările sunt date de faptul că am achiziţionat societăţi de stat, astfel încât una dintre priorităţi este de a gestiona o schimbare de mentalitate în rândul oamenilor, dinspre sectorul public înspre cel privat, care pune în centrul atenţiei clienţii şi nevoile acestora. Includem aici şi necesitatea de a integra trei companii diferite din trei zone ale ţării, fiecare cu specificul ei, într-o cultură organizaţională unitară, bazată pe management al performanţei, pe un comportament strict în ceea ce priveşte siguranţa la locul de muncă şi pe codul etic al Grupului Enel.
La rândul său, Enel România face parte dintr-un grup de 40 de ţări. Ce avantaj poate aduce acest lucru unui angajat român şi cum se concretizează?
Unul dintre avantajele unu