În această seară, în cadrul dezbaterii moţiunii simple depusă de grupurile parlamentare PSD şi PNL intitulată "Panglicile doamnei ministru Boagiu", ministrul Transporturilor a anunţat că finalizarea autostrăzii Bucureşti - Ploieşti va fi posibilă numai anul viitor. Moţiunea simplă va fi supusă votului în şedinţa de marţi.
Cei 62 de kilometri de autostradă care vor lega Bucureştiul de Ploieşti se construiesc pe bani de la buget. 450 de milioane de euro reprezintă valoarea totală a lucrărilor. Scandalul în jurul autostrăzii spre munte a fost destul de aprins în vara acestui an. Pe de o parte, Ministerul Transporturilor ameninţa cu rezilierea, pe de altă parte constructorii refuzau să intre în şantier. Când, în cele din urmă, lucrurile au fost tranşate şi regii asfaltului au renunţat la costurile suplimentare şi au intrat în şantier, timpul nu a mai lăsat loc de finalizare.
3 benzi pe sens, cadou de la Radu Berceanu
Mărul discordiei pe autostrada Bucureşti - Ploieşti a fost şi o a treia bandă pe sens. Practic, deşi nu a fost proiectată pe 6 benzi de circulaţie, trei pe fiecare sens, Radu Berceanu a aprobat schimbarea pe vremea când ocupa postul de ministru. Banda buclucaşă a fost construită între kilometrii 15 şi 40. În luna aprilie constructorii au cerut majorarea costurilor dar au fost refuzaţi pe motiv că banda nu a fost prevăzută în proiectul iniţial. De altfel, în 2008, printr-o simplă semnătură, tot Berceanu a fost cel care a probat o modificare de soluţie care a ridicat costul autostrăzii cu 76 de milioane de euro. De altfel, termenele de execuţie şi cele de predare ale lucrărilor au fost şi ele devansate. Regii asfaltului nu şi-au ţinut promisiunea
În acest moment, sunt practicabile doar două porţiuni din întreaga autostradă. De la centura de nord a Bucureştiului şi până aproape de Moara Vlăsiei, atât cât ţine primul tronson pe care const