• Daca angajatii bancilor la care aveti rate de platit au fost prea insistenti, agresivi in limbaj sau au sunat pe la vecini ca sa va achitati ratele, sa stiti ca, legal, va puteti razbuna • Piraeus Bank a fost amendata in urma unei reclamatii depuse de o ieseanca la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor • Angajatii Piraeus Bank au sunat la vecinii femeii pentru a o determina pe aceasta sa-si achite ratele restante • Actiunea a fost considerata "comportament incorect", putand fi aduse prejudicii imaginii clientului
Comportamentul agresiv si abuziv al institutiilor bancare poate fi blocat chiar prin clauzele contractului de creditare, care, de cele mai multe ori, ii impovareaza pe clientii unitatilor in cauza. Acest lucru l-a facut o ieseanca, suparata ca banca de la care a imprumutat a inceput sa-i sune pe vecinii ei pentru a-i ruga sa-i transmita sa ia legatura cu institutia de credit. Practic, operatiunea celor de la Piraeus Bank se incadreaza perfect in modul de actiune agresiv la care apeleaza aproape toate bancile atunci cand o persoana contractanta de credit are dificultati in a rambursa la timp o rata. Operatorii telefonici incep sa sune debitorul de cateva ori pe zi, solicitand plata scadenta, dupa care apeleaza la colegii de serviciu sau la vecinii persoanei in cauza. Exasperata din cauza hartuirii telefonice, ieseanca a reclamat comportamentul reprezentantilor Piraeus Bank la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC).
Justificari puerile de la Piraeus
Comisarii CJPC au contactat banca Piraeus si, printr-o adresa scrisa, li s-a raspuns ca actiunea nu ar fi una de harturire. Institutia de credit sustine ca a apelat la o cunostinta a debitorului pentru a-i aduce acestuia la cunostinta datele de contact ale bancii. "Ei spun acest lucru de parca femeia care a reclamat nu a incheiat contra