Un business de comert online atinge pragul de rentabilitate in medie la 18 luni de la deschidere, insa chiar daca s-a pornit cu un capital mic, e mereu necesar sa fie injectati bani in afacere, a spus Marius Ghenea, unul dintre cei mai cunsocuti investitori din online-ul romanesc, la evenimentul Gala Premiilor eCommerce. El mai spune ca modelul promovat de site-uri gen Groupon este unul gresit fiindca una dintre cele trei parti implicate iese in general in pierdere.
Marius Ghenea, fost CEO al Flanco si actual presedinte al Fit Distribution, a vorbit despre ce trebuie sa faca un viitor antreprenor online si ce pericole stau in calea unui business reusit pe comert online. El a avertizat ca intr-o afacere de comert online punctul de rentabilitate, cel in care cheltuielile si veniturile se echilibreaza, se atinge foarte greu, in medie intr-un an si jumatate.
Esential este, spune Ghenea, ca si daca afacerea a fost pornita cu un capital mic, sa se pompeze mereu bani pentru dezvoltarea ei si sa fie utilizate pe cat posibil resursele proprii, dar si finante de la "cei trei P" - parinti, prieteni si alti prosti - unde termenul "prosti" nu are o conotatie negativa, ci se refera la faptul ca oricine investeste intr-o afacere noua accepta sa-si asume o doza importanta de risc fiindca nu are de unde stii daca afacerea va fi un succes.
Ca sfat important, Ghenea, care este unul dintre initiatorii Schoolforstartups Romania si tine cursuri de antreprenoriat, spune ca tinerii care vor sa-si deschida o afacere intr-un anumit domeniu ar trebui sa lucreze inainte in acel domeniu sa vada care e realitatea. "Daca vrei sa-ti deschizi propria firma de curierat ar trebui sa lucrezi intai intr-o firma de posta si curierat", spune el. "Nu te nasti antreprenor, ci devii unul bun prin educatie", adauga el.
In plus, mai spune Ghenea, multi cred, in mod gresit