Unii le spun hipsteri, alţii ciudaţi, dar ei vor doar să fie altfel decât restul lumii şi mereu la modă. Scrie cuvântul hipster pe internet şi vei fi asaltat de mii de comentarii.
Mai mult decât înşişi hipsterii, admiratorii sau contestatarii lor pot face în doar câteva minute o caracterizare laborioasă a adepţilor acestei subculturi: poartă pălării şi eşarfe în timpul verii, blugi strâmţi şi tricouri decoltate, ascultă muzică indie sau electronică, au cu siguranţă o pereche de ochelari retro, iar într-o vreme era foarte populară mustaţa în stil Charlie Chaplin. Sunt ironici, aroganţi, anti-consumerism şi se mândresc cu asta.
A fi hipster este de fapt un stil de viaţă, care se traduce prin a fi în trend oricând, după cum spune şi criticul de modă Alin Gălăţescu. La noi în ţară, el vede trei tipuri de hipsteri: „hipsterul autentic, care trăieşte starea de modernitate, pseudohipsterul, cel care mimează această stare, şi snobii, care îşi imaginează că sunt cool dacă nu sunt ca restul lumii".
„Să fii hipster este cool, dar nimeni nu-ţi va spune că este hipster dacă este cu adevărat. Este paradoxul acestei culturi", spune Marius - „Maus"(21 de ani), un student din Capitală. El se înscrie perfect în acest profil, până şi la faptul că nu recunoaşte direct că ar fi hipster. În urmă cu un an a primit o bursă de studii la Paris. Tot atunci a făcut cunoştinţă cu un stil de viaţă pe care l-a adoptat imediat, de la hainele purtate la felul în care vorbeşte sau locurile pe care le frecventează. „Până să ajung la Paris, eram un puşti care asculta hip-hop, dar care se dădea rocker, c-aşa era moda". Click pe foto pentru a vedea o scurtă istorie a fenomenului hipster
Cum devii un trend-setter
După cum spune şi psihologul Bogdan Lucaciu, schimbările şi originalitatea funcţionează social. „Nu suntem originali doar pentru noi. Trebuie să arătăm şi să