Piaţa de tâmplărie termoizolantă şi faţade cortină s-a ridicat la 300-350 milioane euro în primele nouă luni din 2011 şi s-ar putea menţine pentru întregul an la nivelul de 500 milioane euro consemnat în 2010, potrivit estimărilor patronatului de profil, care arată că în lipsa unor investiţii mari este dificil ca sectorul să poată genera creşteri.
Cu o evoluţie spectaculoasă până la apariţia crizei, piaţa de tâmplărie termoizolantă a cunoscut scăderi abrupte după intrarea în recesiune, însoţite de reducerea cu peste 25% a numărului de jucători. Astfel, dacă în 2008 valoarea pieţei de tâmplărie termoizolantă şi faţade cortină era de 1,1 miliarde de euro, în 2009 vânzările s-au înjumătăţit, la 600 de milioane euro, iar un an mai târziu au mai pierdut 100 de milioane euro, ajungând la jumătate de miliard de euro.
Totodată, din cei peste 5.000 de jucători care activau pe piaţă în anul 2008, anul trecut mai existau circa 3.700 - 3.800 de firme.
Piaţa de tâmplărie izolantă include ferestre, uşi şi faţade cortină, materialele folosite fiind PVC, aluminiu, lemn stratificat, oţel şi vitraj izolant. Sectorul rezidenţial este susţinut de ferestrele din PVC, iar pentru segmentul de business este folosit preponderent aluminiul, în timp ce lemnul are cea mai mică pondere în producţie.
"Piaţa de tâmplărie termoizolantă de anul acesta este în continuare instabilă, cu un grad crescut de imprevizibilitate, fapt pentru care trebuie să ne adaptăm periodic strategia de business. Nu putem vorbi deci de creşteri substanţiale faţă de 2010, într-un scenariu optimist putem discuta de o piaţă care să atingă pragul de anul trecut", a afirmat directorul general al producătorului de profiluri PVC Gealan România, Aurel Vlaicu.
După evoluţia din primele nouă luni, compania îşi menţine estimarea de creştere uşoară a afacerilor în 2011, de la 153 de milioan