Compania de la Transporturi este parazitată de numeroase contracte oneroase privitoare la publicitatea în staţii, furnizare de energie şi reparaţii material rulant.
Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti - Metrorex nu reuşeşte nici măcar cu subvenţiile substanţiale acordate de stat să se menţină financiar pe linia de plutire. Potrivit bilanţului depus pentru 2010 la Ministerul Finanţelor, Metrorex a avut venituri de 549 milioane lei şi cheltuieli de 600 milioane lei, pierderea fiind de aproximativ 50 milioane lei.
Transportul de pasageri în subteran este însă subvenţionat, iar veniturile menţionate mai sus includ şi aceste subvenţii.
Subvenţia este la fel ca şi la Londra
Bugetul societăţii comerciale pe 2011 prevede că din veniturile totale, de 570 milioane lei, cele din producţia vândută (adică biletele vândute de Metrorex) sunt de 152 milioane lei. Diferenţa de 349 milioane lei este reprezentată de către subvenţiile primite de la stat. Luând în calcul că în 2010 societatea a efectuat 177 milioane călătorii, rezultă că pentru fiecare dintre acestea statul a dat Metrorex câte doi lei. Autoritatea londoneză de transport "Transport for London" - TFL primeşte de la primărie, anual, aproximativ un miliard de lire sterline pentru trei miliarde de călătorii înregistrate anual. TFL gestionează şi transportul de suprafaţă. În Marea Britanie subvenţia pe călătorie este 30 pence, adică aproximativ egală cu cea de la Bucureşti.
Contractele băieţilor deştepţi
Nici un ministru al Transporturilor de până în prezent nu s-a atins vreodată de o bună parte din contractele dezavantajoase moştenite de către companie, în principal din perioada fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea.
Înainte de 2005, societatea a semnat cu firma franceză Alstom un contract scump de întreţinere a garniturilor de metrou, deşi o bună part