Dupa Valentine's day si Halloween, iata ca imprumutam de la americani o alta zi specifica: reducerile din Vinerea Neagra, asa-numita Black Friday. Cateva dintre magazinele romanesti de electronice si IT au promovat prin diverse moduri reduceri importante de preturi in ultimele ore, iar cateva dintre site-uri nu au functionat din cauza traficului mare. Cel mai agresiv a comunicat eMag care sustine ca in unele momente a avut chiar si 100.000 de vizitatori pe site simultan, insa si Flanco si koyos.ro au dat cateva cifre. Campania de Black Friday mai apare la magazine precum PC Garage si DoMo.
Black Friday, o zi de vineri de la final de noiembrie, nu este deloc o zi neagra pentru cumparatorul american fiindca magazinele vin cu reduceri imense pentru care oamenii stau nerabdatori ore in sir la coada si se inghiontesc cand usile se deschid.
Anul acesta nu este primul in care o parte dintre magazinele romanesti de electronice au decis ca este timpul sa promoveze vinerea neagra la noi, insa niciodata nu s-a comunicat atat de mult si impactul nu a fost in niciun an atat de mare.
Cea mai agresiva abordare a avut-o eMag care si-a anuntat miscarea prin bannere pe multe site-uri importante, dar si prin comunicate de presa de la primele ore.
Statistici Black Friday pana la ora 13: Total vizitatori: -700.000 - Tot stocul din promotia Black Friday epuizat. Incercam sa mai suplimentam, fara insa a garanta ca vom reusi. - Am intampinat probleme tehnice timp de 48 minute din cauza varfului maxim de trafic, la un moment dat inregistrandu-se peste 100.000 de vizitatori simultan pe site. Ca si nivel de comparatie, intr-o zi foarte buna sunt intre 7 - 8000 de vizitatori simultan iar in varful din decembrie 2010 au fost 10.000.
Si Flanco a dat la pranz cateva date, cu putina ironie si umor.
Tot online-ul fiind picat, putem spune