Discuţia cu privire la transportatorii care încarcă peste limită maşinile pe drumurile Sălajului a inflamat din nou spiritele în şedinţa de astăzi a consilierilor judeţeni.
Poliţiştii, dar şi şoferii maşinilor de mare tonaj, care se anunţă între ei - sunt principalii responsabili pentru faptul că inspectorii Consiliului Judeţean trimişi în teren cu cântarul pentru a verifica respectarea de către transportatori a masei maxime autorizate nu au rezultatele aşteptate. Cel puţin asta susţine Adrian Buduşan, administratorul societăţii comerciale cu răspundere limitată "Pază Obiective şi Intervenţie", înfiinţată anul trecut prin reorganizarea Direcţiei de Pază, Protocol şi Administrativ din cadrul Consiliului Judeţean. "Inspectorii noştri nu pot opri maşinile de mare tonaj fără sprijinul poliţiei. Iar poliţiştii, chiar dacă vin, stau cinci minute după care sunt chemaţi în alte parte, la un al accident sau la altceva, iar nu nu mai putem face nimic", le-a explicat astăzi consilierilor judeţeni Buduşan.
El admite că transportatorii care îşi supraîncarcă maşinile sunt greu de prinşi chiar şi dacă poliţiştii ar fi permanent la dispoziţia inspectorilor, şi asta din cauza staţiilor de emisie - recepţie prin care şoferii se anunţă cu privire la locurile unde este amplasat în momentul respectiv cântarul. "Le-am cumpărat şi noi băieţilor o staţie şi auzim ce vorbesc şoferii între ei. Ba chiar unul dintre inspectori a învăţat jargonul lor şi transmite şi el mesaje pentru a-i induce în eroare pe şoferi", explică el.
Administratorul susţine că singura soluţie ar fi ca "la nivel de ţară, toate consiliile judeţene să propunem un cadrul legislativ care să permită inspectorilor să poată opri maşinile în trafic şi fără poliţişti, aşa cum se întâmplă în cazul celor de la ARR. S-ar elimina această verigă în plus, care sunt poliţiştii", spune el. Reprezentanţii executivu