Unul dintre cei mai vechi manageri ai pietei de retail FMCG locale, Richard Mansel a acumulat 30 de ani experienta in cadrul grupului german Metro inainte de a se alatura, in 2010, companiei de retail Mercadia, controlata de Dinu Patriciu. Intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Mansel vorbeste despre ce inseamna prelungirea unei "dictaturi" - cea a portofelului, aflat sub presiunea unei crize economice care ameninta sa se adanceasca.
Richard Mansel a venit in Romania in 1996, pentru a deschide primul magazin Metro Cash & Carry in 1996. Pana in 1999, el a ocupat functia de country manager si director de operatiuni al Metro Romania, iar mai apoi a detinut diferite functii in cadrul grupului german, de la manager de proiect, pana la director de zona si mai apoi director de operatiuni in Olanda (2005-2010).
Din mai 2011, Richard Mansel a devenit CEO al diviziei de retail FMCG din cadrul Mercadia Holland BV, companie controlata de miliardarul Dinu Patriciu. Din aceasta pozitie, Richard Mansel coordoneaza activitatea a trei lanturi de magazine: Mic.ro (magazine mici de proximitate), Macro (magazine mari de proximitate) si MiniMax (magazine de tip discount). In prezent, exista in jur de 830 de unitati Mic.ro, 6 Macro, precum si 52 de magazine MiniMax.
Wall-Street.ro: Credeti ca putem vorbi, dupa trei ani consecutivi de scadere a consumului, despre un nou retail FMCG (al produselor de larg consum), poate mai bine adaptat contextului de criza?
Richard Mansel: Schimbarile care au avut loc in ultimii ani in sectorul de retail sunt evidente, ele s-au produs in profunzime. Vorbim acum deja despre un nou comportament de consum caracterizat de noi asteptari din partea clientilor, la care fiecare retailer trebuie sa raspunda. Astfel, fiecare companie a trebuit sa-si adapteze prezenta pe piata la nivel de sortiment, preturi, forma