Retailul romanesc a importat cu succes de la americani primul Black Friday, consemnand cresteri puternice atat ale numarului de vizitatori cat si ale vanzarilor in ultima zi de vineri din noiembrie, dar si in weekendul ce a urmat. Vezi afaceri au consemnat retailerii autohtoni.
Traditia este originara din Statele Unite, unde a devenit un fenomen national atat in retail-ul traditional, cat si online. Black Friday (Vinerea Neagra - n.r.) marcheaza deschiderea sezonului de cumparaturi de sarbatori, fiind si ziua cu cele mai multe promotii din an in care 75% dintre americani iau cu asalt magazinele in cautarea promotiilor.
Lantul de retail Flanco a raportat vanzari de 30 de milioane de lei (circa 6,8 mil. euro) vineri, sambata si pana duminica la ora 15:00. Cifrele reprezinta sume incasate pentru produse livrate catre client, si nu comenzi.
Televizoarele (27%), notebook-urile (16%) si masinile de spalat rufe (10%) au fost cele mai cerute produse in Black Friday in Romania, reprezentand peste 55% din totalul vanzarilor din punct de vedere valoric.
1. Ce feedback oferi retailerilor pentru zilele aglomerate? S-au descurcat bine, nota 10! Ar trebui sa isi puna la punct servere mai eficiente. Inca nu am primit produsul, poate ar trebui un sistem special de livrare. Poate ar fi util lor si noua sa faca mai multe "Black Fridays". In retailul traditional, sa existe mai multe case de marcat - cozi prea mari.
In total, Flanco a vandut peste 4,500 de televizoare, 2,500 de notebook-uri si 3,000 de masini de spalat rufe, marcile preferate fiind Samsung, Whirlpool, Sony si Asus. In total, Flanco a vandut peste 60.000 produse pentru un numar similar de clienti.
30% dintre incasari au fost realizate in Bucuresti, urmatoarele doua orase fiind Constanta si Arad.
„Nivelul vanzarilor echivaleaza totalul vanzarilor unei luni normale cum ar