Autostrada care ar trebui să preia din traficul infernal de pe DN1 și să le ofere bucureștenilor o legătură rapidă cu Ploieștiul nu va fi gata până pe 15 decembrie. Și ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a recunoscut acest lucru. Șefa de la Transporturi a declarat că va aplica penalități zilnice de 0,05% din valoarea contractului constructorilor care nu termină lucrările până pe 15 decembrie. Sursa: Calin Ilea
”Autostrada nu va fi finalizată pe 15 decembrie, iar constructorii vor plăti penalităţi de 0,05% din costul lucrării în fiecare zi. Probabil că lucrările vor fi inaugurate în primăvara anului viitor”, a spus ministrul Transporturilor.
Pe primul lot al autostrăzii, respectiv pe cei 19 kilometri dintre București și Moara Vlăsiei, unde lucrează consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat pe 21 mai 2008, în timp ce pe cei circa 32,5 kilometri pe care lucrează asocierea UMB Spedition - PA & CO Internaţional şi Euroconstruct Trading lucrările au început chiar mai devreme, respectiv în iunie 2007, potrivit informațiilor furnizate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
Termenul inițial de finalizare a lucrărilor începute în urmă cu 3-4 ani era vara lui 2009. După nu mai puțin de 13 acte adiționale, valoarea contractelor a crescut cu 31%, depășind 1,55 miliarde de lei, iar noul termen asumat de constructori a fost 15 decembrie 2011. Nici acesta nu va fi, însă, respectat.
Potrivit CNADNR, doar șase kilometri din cei 19 pe care lucrează italienii ar trebui să fie gata anul viitor, în octombrie, în prezent fiind realizate doar 2% din lucrări. Cert este, însă, că nu vom circula pe această autostradă până la finalul acestui an, deoarece pe unele sectoare lucrările nu sunt foarte avansate.
Cășuneanu și Beșciu mult în urmă