Demersul de externalizare a serviciului de alimentaţie din cadrul spitalul judeţean Buzău a intrat în linie dreaptă, după ce consilierii judeţeni au aprobat în şedinţa ordinară de marţi un proiect de hotărâre în acest sens. În cel mult o lună, conducerea unităţii medicale trebuie să organizeze licitaţia pentru desemnarea firmei de catering.
Managerul celei mai mari unităţi spitaliceşti acuză personalul bucătăriei că fură alimente în cantităţi foarte mari, pagubele produse astfel fiind semnificative. Pentru că nu a avut cum să stopeze prostul obicei al angajaţilor, conducerea spitalului a început demersurile pentru a contracta o firmă de catering, care să înlocuiască bucătăria spitalului.
„Am pus nişte experţi contabili să ne facă un calcul al cheltuielilor şi am ajuns la concluzia că serviciul externalizat ar fi mai ieftin decât cu bucătăria proprie. Acum raţia zilnică a unui bolnav ajunge la 6,08 lei iar o cu o firmă de catering, la 5,4 lei, deci mai ieftin”, a declarat medicul Dorel Nicolescu, managerul spitalului judeţean.
Primul pas către externalizarea serviciului nemedical de preparare a hranei şi distribuire a acesteia la nivelul instituţiei medicale a fost făcut odată cu aprobarea unei hotărâri în acest sens de către consilierii judeţeni.
„Din Studiul de Fezabilitate întocmit de un expert contabil autorizat şi depus la Consiliul Judeţean Buzău rezultă că valoarea preconizată a serviciului ce se propune a fi externalizat va fi cu 15% mai mică decât valoarea medie pe ultimele 6 luni a costurilor efectuate de Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău cu aceste servicii, respectiv de 5,41 lei/bolnav internat/zi faţă de 6,36 lei/bolnav internaţi cât este în prezent, aceasta fiind condiţia esenţială pentru începerea procedurii de externalizare”, se arată în expunerea de motive care i-a convins pe consilieri să admită externalizarea s