Cine crede ca nu avem un brand de ţară, nu are dreptate. Îl avem, şi e chiar unul puternic, recunoscut oficial de Uniunea Europeană. Magiunul de Topoloveni este singurul produs românesc cu indicaţie geografică, protejat de legislaţia europeană. Este dulce, sănătos şi la mare căutare peste hotare. Şi nu este meritul statului, al nu ştiu cărui minister, ci al unei familii care a considerat că tradiţia poate avea şi viitor.
Bibiana Stanciulov respectă o reţetă veche de 100 de ani. Nu este un mare secret, pentru că magiunul ei are un singur ingredient: prune proaspete româneşti.
Magiunul se produce din nou, la Topoloveni, de zece ani. Familia Stanciulov a cumpărat o fabrică dezafectată şi a pus-o pe picioare. Prima producţie a fost vândută la export. Butoaie de 250 de kilograme de magiun erau trimise în Germania şi Austria.
Srăinii îl revindeau la borcan, cu etichetă de-a lor şi evident, mai scump. Aşa că proprietara fabricii a decis să arate lumii de unde vine minunea. A renunţat la export şi a început să vândă numai borcane cu etichetă românească.
Magiunul se vinde acum peste tot, în magazine, în târguri, pe internet. Fabrica este chiar furnizor oficial al Casei Regale, un titlu cu care puţini se mândresc. Si cum comunicarea in afaceri este una dintre cheile succesului, magiunul de Topoleveni are chiar şi cont pe Facebook.
Dar gustul costă. Producţia slabă de prune din acest an a dublat preţul magiunului.
Dorinţa cea mai mare a producătorilor de la Topoloveni este să reia exporturile. De această dată, cu etichetă românească, pentru ca străinii care comandă acum magiunul pe internet să ştie că românii fac lucruri de calitate.
Cine crede ca nu avem un brand de ţară, nu are dreptate. Îl avem, şi e chiar unul puternic, recunoscut oficial de Uniunea Europeană. Magiunul de Topoloveni e